tisdag 8 november 2011

Hej Igen

Nu var det jättelänge sedan  jag skrev i min blogg men har varker orkat eller haft lust
Att bråka -överklaga till försäkringskassan tar massor av energi Har överklagat igen  Tur att jag har en pappa som hjälper mig annars hade jag aldrig orkat .Just nu är jag sjukskriven till 2012 men f-kassan annser mig frisk och läkaren mig så sjuk att jag inte har någon arbetsförmåga  alls . Vem ska man lita på läkaren ,eller försäkringskassan .INTE KUL ATT HAMNA MELLAN STOLARNA
************
Men lite saker har jag gjort som jag ska visa
 först  ett hjärta på väggen här hemma med olika kort
Sedan har jag gjort Tomtar

Och så ljustakar 

Kolla gärna på Tradera där några ligger


Ska kanske??? stå på julmarknan här i Bollebygd också.

Sytt har jag inte gjort på några månader alls :(
 Hoppas lusten kommer snart igen

Måste få visa kransen som Emelie har gjort  till Dörren här hemma


Nu ska jag sätta mig i soffan med en kopp te och
 tända ljus jag fryser det är nog en förkylning på gång tror jag
Usch !!!

Kram på er








2 kommentarer:

  1. Hej Cina
    Tack för dina rader och roligt att du läser min blogg.Ja,det är ett elände när inte fingrarna fungerar,men nu vet jag vad det beror på,du kanske ska söka du med för att få det bekräftat?Idag har vi -6 och solen skiner faktiskt på oss idag,det gnistrar i frosten överallt.Ser att du är en pysslemaja,otroligt fina saker du gör.Tråkigt att du måste slåss med försäkringskassan,känner igen det där,även om det var längesen nu.Frisk är man INTE,när man har fibro,det tar både ork och energi varje dag,att kämpa sej igenom den varje dag,och dessutom inte kunna sova ut ordentligt på grund av värken.Dom vet inte vad dom talar om.Jag brukar säja till folk,när dom frågar mej varför jag är sjukpensionär,och inte ser sjuk ut,säjer jag så här-du får gärna ta över för en dag,får du känna på hur det är,dag ut och dag in,folks misstro tar också knäcken på en,men man får bita ihop,man vet väl bäst,hur man mår.Hoppas det löser sej för dej,förstår det är jobbigt just nu,det är många som är i din situation idag,när det gäller försäkringskassan.Du ska bara lita på din läkare,och jag hoppas han hjälper dej,men jag vet,dom tycks inte ha något att säja till om nu längre.Sänder dej styrkekramar och önskar dej en fin Tisdag.Jag lägger dej på mina favoriter.
    kram marita

    SvaraRadera
  2. Tack,Cina,Jag önskar en trevlig helg till dej med.kram

    SvaraRadera